Διαδικασία απόδοσης ΑΜΚΑ από τα ΚΕΠ ή τα γραφεία ΑΜΚΑ
- Ο υπόχρεος προσέρχεται στο ΚΕΠ ή στο γραφείο ΑΜΚΑ της επιλογής του και επιδεικνύει τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.
- Αντί του υπόχρεου μπορεί να προσέλθει εκπρόσωπός του, αρκεί να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά του ενδιαφερόμενου. Τα στοιχεία του εκπροσώπου καταχωρούνται υποχρεωτικά.
- Ο υπάλληλος, χρήστης της εφαρμογής, ελέγχει τα δικαιολογητικά και καταχωρεί τα απαιτούμενα στοιχεία του υπόχρεου σε ηλεκτρονική φόρμα, όπως αυτά αναγράφονται στα προσκομιζόμενα επίσημα έγγραφα.
- Με βάση τα καταχωρηθέντα στοιχεία, γίνεται αυτόματη αναζήτηση στο Εθνικό Μητρώο για έλεγχο συνωνύμων (ταυτοπροσωπίας), προκειμένου να μην αποδοθεί νέος ΑΜΚΑ στην περίπτωση που ο υπόχρεος έχει ήδη ΑΜΚΑ.
- εάν ο υπόχρεος ταυτοποιηθεί (δηλαδή έχει ήδη ΑΜΚΑ), του γνωστοποιείται ο ΑΜΚΑ με εκτύπωση της «Βεβαίωσης ΑΜΚΑ – Υπεύθυνης δήλωσης».
- εάν ο υπόχρεος δεν ταυτοποιηθεί, τότε γίνεται άμεσα η απόδοση ΑΜΚΑ, καταχωρούνται τα στοιχεία του στο Εθνικό Μητρώο και ακολουθεί εκτύπωση της «Βεβαίωσης ΑΜΚΑ – Υπεύθυνης δήλωσης».
- Σε περίπτωση απογραφής μέσω εκπροσώπου, ο οποίος αδυνατεί να δώσει πλήρη στοιχεία για την ταυτοποίηση του απογραφόμενου, η διαδικασία απογραφής διακόπτεται και επαναλαμβάνεται με την προσκόμιση περισσοτέρων στοιχείων.
- Η «Βεβαίωση ΑΜΚΑ – Υπεύθυνη δήλωση» παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο για οπτικό έλεγχο των ατομικών στοιχείων και ενυπόγραφη αποδοχή τους. Στη συνέχεια υπογράφεται από τον αρμόδιο υπάλληλο και παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο.
- Σε περίπτωση απογραφής έμμεσου μέλους, είναι υποχρεωτική η καταγραφή του ασφαλιστικού φορέα υγείας του, καθώς και
- ο ΑΜΚΑ του άμεσα ασφαλισμένου, από τον οποίο απορρέει το δικαίωμα και
- η συγγενική σχέση του απογραφόμενου με τον άμεσα ασφαλισμένο.