Διαδικασία απόδοσης ΑΜΚΑ από τα ΚΕΠ ή τα γραφεία ΑΜΚΑ

  1. Ο υπόχρεος προσέρχεται στο ΚΕΠ ή στο γραφείο ΑΜΚΑ της επιλογής του και επιδεικνύει τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.
  2. Αντί του υπόχρεου μπορεί να προσέλθει εκπρόσωπός του, αρκεί να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά του ενδιαφερόμενου. Τα στοιχεία του εκπροσώπου καταχωρούνται υποχρεωτικά.
  3. Ο υπάλληλος, χρήστης της εφαρμογής, ελέγχει τα δικαιολογητικά και καταχωρεί τα απαιτούμενα στοιχεία του υπόχρεου σε ηλεκτρονική φόρμα, όπως αυτά αναγράφονται στα προσκομιζόμενα επίσημα έγγραφα.
  4. Με βάση τα καταχωρηθέντα στοιχεία, γίνεται αυτόματη αναζήτηση στο Εθνικό Μητρώο για έλεγχο συνωνύμων (ταυτοπροσωπίας), προκειμένου να μην αποδοθεί νέος ΑΜΚΑ στην περίπτωση που ο υπόχρεος έχει ήδη ΑΜΚΑ.
    1. εάν ο υπόχρεος ταυτοποιηθεί (δηλαδή έχει ήδη ΑΜΚΑ), του γνωστοποιείται ο ΑΜΚΑ με εκτύπωση της «Βεβαίωσης ΑΜΚΑ – Υπεύθυνης δήλωσης».
    2. εάν ο υπόχρεος δεν ταυτοποιηθεί, τότε γίνεται άμεσα η απόδοση ΑΜΚΑ, καταχωρούνται τα στοιχεία του στο Εθνικό Μητρώο και ακολουθεί εκτύπωση της «Βεβαίωσης ΑΜΚΑ – Υπεύθυνης δήλωσης».
    3. Σε περίπτωση απογραφής μέσω εκπροσώπου, ο οποίος αδυνατεί να δώσει πλήρη στοιχεία για την ταυτοποίηση του απογραφόμενου, η διαδικασία απογραφής διακόπτεται και επαναλαμβάνεται με την προσκόμιση περισσοτέρων στοιχείων.
  5. Η «Βεβαίωση ΑΜΚΑ – Υπεύθυνη δήλωση» παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο για οπτικό έλεγχο των ατομικών στοιχείων και ενυπόγραφη αποδοχή τους. Στη συνέχεια υπογράφεται από τον αρμόδιο υπάλληλο και παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο.
  6. Σε περίπτωση απογραφής έμμεσου μέλους, είναι υποχρεωτική η καταγραφή του ασφαλιστικού φορέα υγείας του, καθώς και
    1. ο ΑΜΚΑ του άμεσα ασφαλισμένου, από τον οποίο απορρέει το δικαίωμα και
    2. η συγγενική σχέση του απογραφόμενου με τον άμεσα ασφαλισμένο.

Κάνουμε Πράξη την Κοινωνική Μεταρύθμιση

Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών

Έχω ΑΜΚΑ;

  • Εφημερίδα ΑΜΚΑ

  • Δώστε το email σας για να εγγραφείτε στην Ηλεκτρονική Εφημερίδα του AMKA: