Προετοιμασία απογραφής

  1. Η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων ενημερώνει τους υπόχρεους απόκτησης ΑΜΚΑ, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την υποχρέωσή τους να προσέλθουν σε ΚΕΠ ή γραφείο ΑΜΚΑ της επιλογής τους, προκειμένου να απογραφούν και να αποκτήσουν ΑΜΚΑ τόσο οι ίδιοι (σε περίπτωση που δεν διαθέτουν ΑΜΚΑ), όσο και τα ανήλικα τέκνα τους, καθώς επίσης και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους.
  2. Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.), στο πλαίσιο της ενημέρωσης των υπόχρεων για τον ΑΜΚΑ που τους έχει αποδοθεί και της αποφυγής άσκοπης προσέλευσης αυτών στα ΚΕΠ ή στα γραφεία ΑΜΚΑ, θα τυπώσει και θα αποστείλει Κάρτες Κοινωνικής Ασφάλισης στους κατόχους ΑΜΚΑ. Για το σκοπό αυτό, οι αρμόδιοι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης υποχρεούνται να ενημερώσουν την Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. με τις τρέχουσες διευθύνσεις που διαθέτουν για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους τους.
  3. Οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, θα λειτουργούν γραφεία ΑΜΚΑ, τα οποία θα πραγματοποιούν τη διαδικασία απογραφής παράλληλα με τα ΚΕΠ, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες χορήγησης ΑΜΚΑ σε όλους τους άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους και θα ενημερώνουν τους πολίτες σχετικά με τον ΑΜΚΑ.
    Οι ΦΚΑ που διαθέτουν γραφεία ΑΜΚΑ στην επαρχία, θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και στους ασφαλισμένους των άλλων ΦΚΑ που δεν διαθέτουν αντίστοιχα γραφεία στην περιοχή τους, για την απόδοση ΑΜΚΑ.
  4. Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) θα διαθέσει
    1. στα ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ, την απαιτούμενη Διαδικτυακή (Web) εφαρμογή για την απόδοση ΑΜΚΑ, την αναζήτηση ενός ατόμου στο Εθνικό Μητρώο και την επικαιροποίηση των στοιχείων του.
    2. στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης τους κατάλληλους μηχανισμούς επικαιροποίησης στοιχείων του μητρώου τους (ανταλλαγή αρχείων, Web services) για τους άμεσα ασφαλισμένους – συνταξιούχους και τα έμμεσα μέλη αυτών.
    3. διαδικτυακή (Web) εφαρμογή όπου, μέσα από την ιστοσελίδα www.amka.gr , ο πολίτης θα πληροφορείται εάν διαθέτει ή όχι ΑΜΚΑ.
  5. Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) υποχρεούται:
    1. να διαθέσει όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό υλικό, προκειμένου να πραγματοποιηθεί εκπαίδευση του προσωπικού των ΚΕΠ και των γραφείων ΑΜΚΑ, σχετικά με τη χρήση της εφαρμογής, τη διαπίστωση εάν έχει χορηγηθεί ΑΜΚΑ σε ένα άτομο, τη διαδικασία της απογραφής, τον έλεγχο των συνωνύμων (ταυτοπροσωπίας) και την άμεση απόδοση ΑΜΚΑ.
    2. να ορίσει ομάδα ετοιμότητας (Help Desk), η οποία θα παρέχει τηλεφωνική υποστήριξη στα ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ, αποκλειστικά για την αναφερόμενη διαδικασία.

Κάνουμε Πράξη την Κοινωνική Μεταρύθμιση

Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών

Έχω ΑΜΚΑ;

  • Εφημερίδα ΑΜΚΑ

  • Δώστε το email σας για να εγγραφείτε στην Ηλεκτρονική Εφημερίδα του AMKA: